Enkele gerealiseerde projecten
JOICO Europe
JOICO is een van de belangrijkste wereldspelers in het marktsegment van shampoo's
en aanverwante haarproducten voor professioneel gebruik bij kappers.
Het spel werd vanuit de hoofdzetel in Nederland verspreid in een oplage van 20.000
exemplaren over de verschillende vestigingen en verdelers van JOICO in Europa voor
gebruik in getrouwheidsacties naar de kappers toe.
Raad & Daad
Raad & Daad is een Nederlands ICT bedrijf dat ondersteuning biedt aan bedrijven
met een specialisatie op de security markt.
Als origineel geschenk werd door WinGames een compact spel ontworpen dat als klein
en origineel relatiegeschenk kon worden gebruikt voor uiteenlopende marketing acties.
Een speciaal ontworpen speldoosje bood netjes plaats aan een set gepersonaliseerde
speelkaarten, enkele dobbelstenen, plastic fiches en de spelregels.
Het spel werd verspreid in een oplage van 3.000 exemplaren bij de klanten en prospecten.
Garage De Kort
Deze garage is een grote Ford distributeur in Belgie.
Voor hun 25-jarig bestaan wilden zij een extra opsmuk van de gebeurtenissen. Hiervoor
werd een indoor voetrally opgebouwd waarbij op belangrijke plaatsen uit het heden
en verleden in de garage via speelse opdrachten een mysterie moest worden ontsluierd via puzzels en opdrachten voor jong en oud.
Het idee, de puzzels, opdrachten en begeleidende drukwerken en materialen voor deze
voetrally werden door WinGames ontwikkeld.
Avery Dennison
Deze wereldwijd gekende lijmfabrikant vierde zijn 50e verjaardag en wilde dit extra
in de lijm verf zetten.
Daarom werd een fraai gezelschapsspel verspreid in een oplage van 3.500 exemplaren.
In samenwerking met Carta Mundi werd een spel ontwikkeld dat de kwalitatieve normen
van Avery in de productie van lijm en ondersteuning van zijn klanten als belangrijkste
thema had.
Ook al waren de dozen lekker groot en zwaar, de mensen deden graag de inspanning om ze te dragen
en ze gingen dan ook vlotjes de deur uit.
Stad Antwerpen - Falconplein
Toen door de Stadsdiensten in Antwerpen werd gedacht aan het organiseren van een
bewonersdag rond de herinrichting en "ontzuring" van deze buurt, werd meteen gedacht
aan de kwaliteiten van een spel om de mensen bij elkaar te brengen.
Er werden 2 spellen gerealiseerd die de bewoners op deze dag samen konden beleven.
Bij het belangrijkste spel werd de bewoners gevraagd in kleine groepjes een inrichting
te organiseren van de pleinruimte zoals zij ze zich wensten.
Dit spel was meteen ons eerste televiseoptreden, via een nieuwsitem op ATV.
B.I.S. (Vlaamse Overheid - Leren Op Afstand)
B.I.S. is de dienst binnen de Vlaamse overheid die zorg draagt voor het project
rond leren op afstand.
B.I.S. zocht een originele attentie voor de mensen die reageerden op een mailingcampagne.
Men was op zoek naar een klein formaat omdat het moest worden opgestuurd via de post, maar bovenal naar originaliteit.
Daarom werd een spel ontworpen in een speciaal ontwikkeld doosje van CD formaat
in een oplage van 2.000 exemplaren. Tijdens het spel is het doel voor de spelers
om een fictieve student door zijn studies te begeleiden.
Meteen een leuke eerste kennismaking met het onderwerp en een aanzet tot nieuwe ideeën.
De Akker Christelijke Basisschool
De Akker, een Christelijke Basisschool in Lisse, bestaat reeds meer dan 100 jaar. Niet veel
scholen kunnen hierop feesten en dat werd hierbij dan ook uitgebreid gedaan. Via
allerlei projecten werd de aandacht bij oude en bestaande leerlingen, leraars en
contacten levend gehouden.
Eén van de steunpilaren hierbij was dit fraaie spel dat volledig werd gemaakt met
tekeningen van de leerlingen. Doordat we 3 spellen in 1 doosje combineerden konden
we aan een aantrekkelijke prijs voor kleine en groot een leuke herinnering aan deze
belangrijke mijlpaal realiseren. Op naar de 150.
ING Insurance
ING Insurance was op zoek naar een originele activiteit als afsluiteravond voor een trainingsevent.
WinGames zorgde hier voor het organiseren van een gepersonaliseerde murder mystery
avond.
De reacties van de deelnemers waren uiterst positief en de zoektocht naar de dader bleek zeker even leuk als de thematische cullinaire randactiviteiten, zeker toen bleek dat niet Don Quichotte, maar wel Zorro de dader was.
Coppa Cosultancy
Coppa Consultancy geeft Nederlandse bedrijven raad bij hun inkoop- en logistiek
beleid.
Coppa zocht een opvallend gechenk voor hun vooraanstaande klanten. Via het gebruik
van een speciale speldoos en spelbord werd een kunstzinnig en opvallend spel gemaakt
waarbij de basisregels van het bedrijfsbeleid op speelse wijze werden duidelijk
gemaakt.
Ondanks het gebruik van duurzame materialen was het toch mogelijk om voor een kleine
oplage van 250 stuks een fraai spel uit te werken.
Brussenwerking
Brussenwerking is een Belgische organisatie die broers en zussen ondersteunt van
gehandicapte kinderen.
Toen zij op zoek waren naar educatief materiaal was het snel duidelijk dat een speelse
benadering de beste oplossing zou bieden.
WinGames leverde een deel van de benodigde spelonderdelen en gaf ondersteuning in
het verfijnen en optimaliseren van het spelconsept dat reeds door Brussenwerking zelf
in een werkdocument waren geplaatst.
Logo Schelde Dender
Logo Schelde Dender wilde een spel creëren voor bejaarde mensen rond veiligheid in huis. WinGames verzorgde voor een totaalconcept, inclusief grafische vormgeving voor de layout van de spelonderdelen zoals spelbord, de speldoos , de speelkaarten en de spelregels en het leveren van de verschillende plastic spelonderdelen zoals pionnen en dobbelstenen die in dit geval extra groot werden uitgevoerd, daar het hier om bejaarden ging.
|